dag 3 - mina föräldrar

Happ, så ska jag berätta lite om mina föräldrar då. Jag tar dom en i taget:

Min pappa heter Nils men kallas Nisse. Han bor omringad av åkrar i (utanför?!) Rosersberg med min styvmor och styvsyster. Han är 50 år. Han har ett eget företag, och är mekaniker (vad nu det är), och han sysslar med att mecka med bilar, svetsa och massa annat som jag inte kan någonting om. Hans stora intresse är bilar! Han äger kanske 7-8 st?, varav en är en Hot Rod som han åker och tävlar med ibland. På vinden står massa fina pokaler som han vunnit för sin bil. Han har gått gymnasiet två gånger (haha, sucker!)(inte för han va dålig, utan för att han ångrade sitt linjeval). Han är något av ett mattesnille, vilket har färgat av sig lite på mig. Pappa har två tatueringar; en av en tiger & min styvmors namn, och en på ratfink (google it, its gross). Han är väldigt hemkär, och åker inte gärna utomlands. Och han älskar katter!

Min mamma heter Ingela, och är XX år gammal (jag har lovat henne att aldrig berätta hennes ålder, haha!). Hon bor i Märsta med mig. Hon jobbar på kicks (vilket är skitnajs, jag har aldrig betalat för smink/hårprodukter etc. i hela mitt liv!). På fritiden gillar hon att se på gay tv-program som ensam mamma söker, bonde söker fru etc. och att tjata på mig. Hennes catch phrase är typ "Nähä Josefine, har du inte diskat idag heller?" haha, men aja. Tycker om henne ändå. Oftast. Mamma har, till skillnad från pappa, inte gått på gymnasiet alls. Vilket märks när man pratar med henne ibland, intellektuella diskussioner är därför sällsynt i vårat hushål xD Min mamma har de vackraste ögonen jag någonsin sett. Dom är typ gul-aktiga! Typ gröntgult blandat med rostfärg, asså shit jag vet inte. Otroligt fina och coola iallafall!! Även mamma har en tatuering, en cool fjäril med min och min systers initialer i (C och J). 

Jag skulle påstå att jag är VÄLDIGT olik båda mina föräldrar.
Jag hoppas de iallafall, hehe...
Aja, puzzzar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0