badkarstjejen ba "vad är ett adjektiv?"

Hahah, så gulligt. Igår så hade jag franska.
Min lärare, Dag, sa att jag skulle säga ett adjektiv.

Jag - Ehrm, lite pinsamt men.. jag vet inte riktigt vad ett adjektiv är..
Dag - Äh, men de är inte ditt fel! Adjektiv är.. blabla.. substantiv... verb.. blabla.

+ några i min franskaklass hjälpte också till att förklara allt.
Himla naiiz. Jag har faktiskt aldrig lärt mig. Jättekonstigt och.. fel, men så är det.
Nu vet jag iallafall! ... i think.

Brukar bli så jävla dömd när jag säger att jag inte kan sånt där.
Skönt att inte bli de för en gångs skull :) ..Det är ju faktiskt inte mitt fel.


Galen, (naken höhöhö) och osminkad badkarstjej som inte vet vad ett adjektiv är.

Ska se om jag kan få till det nu då:
Substantiv - Namn på saker (boll, klocka, läppglans) (man kan sätta "en/ett" framför)
Verb - Sånt som man gör (hoppa, rulla, bajsa) (man kan sätta "att" framför)
Adjektiv - Saker som beskriver (tjock, grön, långsam) (kan sättas framför substantiv)

Tror jag fixade det. Eller så är jag helt ute o cyklar. Whatever :) Puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0