möjligheter

Jag kom å tänka på någonting som är ganska lustigt. Saker och ting går i så många steg och på massa olika nivåer. En liten grej utvecklas till något enormt. Jag har ju fått sommarjobb hos kommunen i sommar. 3 veckor på ett dagis. Detta gör att jag får massa dagis-timmar (jobbade ju dagis förra året också, då det blir skit mycket!), alltså många timmar och stor erfarenhet av barn. Detta är en jättebra merit och betyder att jag kommer ha betydligt större "kompetens" när jag ska söka som au pair i Frankrike nästa år. Det betyder att jag kommer bli grym på franska, och skaffa kontakter i Frankrike, vilket betydet att min dröm om att bo i Frankrike blir mycket med realistisk att förverkliga.

Alltså förstår ni?! Jag får sommarjobb i 3 veckor, och så BAAM så kommer jag ha en fet möjlighet att kunna bo i Frankrike. Kanske till och med studera på ett franskt universitet? Oavsett hur det bli så är det najs. Möjligheter is the shit!


Hej 14årig Jossiiii about to go to France för första gången

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0