böcker

Jag har precis beställt hem lite böcker från CDON eftersom jag tyckte att min bokhylla såg så tom och osofistikerad ut. Just nu står där tre Molly Moon böcker, Twiligt-böckerna, två chickflicks av Sophie Kinsella, ett 20tal Kitty-böcker, en psykologibok som jag lånat av min syster, kanske 15 böcker om Mary-Kate och Ashley Olsen (hahahah, härliga jag-var-11-år-och-älskade-massa-pinsama-tjejgrejer-period) samt lite småskit som jag fick när jag prenumererade på Funtasie bokklubb. Inte en boksamling att skryta med alltså. De böcker jag beställde är iallafall 1984 av George Orwell - klassiker! Alla som läser den älskar den och lärare predikar om den. Har läst 3 kapitel redan och den verkar g r y m. Bok 2 är Hundraåringen av Jonas Jonasson, alla har läst den, alla älskar den, omslaget är fint, den var svinbillig, why not?! Den tredje och sista som jag har klickat hem är orginaletboken The Hunchback of Notre-Dame av Victor Hugo. Inte den gullegulliga Disney-versionen alltså. Det ska tydligen vara en rejäl tragedi! Tack vare CSN-kortet försvann frakten också, så alla tre böcker gick sammanlagt på 147:-! Inte illa pinkat!!

Egentligen gillar jag inte att läsa böcker på svenska, men just nu läser jag 1984 i ämnet svenska i skolan och Hundraåringen är ju en svensk bok! Dock blev Notre-Dame på engelska! Böcker blir på något vis intressantare att läsa på engelska à mon avis!
Nästa gång beställer jag Arabian Nights! Den har jag haft ögonen på ett tag nu! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0