"JA"

Jag har tänkt på en sak. "Ja" är ett väldigt konstigt svar på frågor. Till exempel; Någon frågar dig "Vill du ha choklad?". Antingen svarar man "Ja tack" + ett leende, eller så säger men "okej" och lägger huvudet på sne lite sådär blygsamt. Får man ett simpelt "Ja" blir man ju sjukt förvirrad! Ska man ge chokladen? Eller är det som en kan-du-fråga? "Kan du ge mig ett glas vatten" "Ja det kan jag" för att man kan det, men det betyder inte att man tänker göra det. Förstår ni hur jag resonerar? Svaret "Ja" fungerar typ bara för "Tycker du om/Gillar du"-frågor! Annars är det mer ett statement, typ när man håller med någon; "Ost är ju bara sååå äckligt!" "Jaaa!". AM I RIGHT OR AM I RIGHT?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0