memories

Kom och tänka på när jag var liten. Jag tyckte att min syster var världens coolaste person och såg upp till henne jättemycket (vilket jag fortfarande tycker och gör). Hon gick i gymnasiet och hade långt svart hår, hon målade jättejättejättefina tavlor, hon fixade mitt hår nästan varje morgon och spelade gitarr för mig! Det som jag tänkte på var en låt hon spelade på gitarr. Jag var kanske 5 år, hon spelade och vi båda sjöng. Det var en speciell låt, och jag har alltid kommit ihåg så tydligt att den handlade om ett par som bara kunde se varandra genom ett hål i en mur men aldrig träffas. Jag har en supertydlig bild, precis hur det ser ut när de står där och kikar på varandra, men de kan inte träffas, de kan inte prata. Jag var som sagt ungefär 5 år eller så, och hade inte någon större koll på musik. Flera flera år senare så hörde jag en låt, och jag bara kände hur hela mitt hjärta pirrade till. Om ni inte varit duktiga och listat ut det än så var låten "Die Mauer" av Ebba Grön. Den låten är seriösa halvt borttynade barndomsminnen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0